Teachers‘ role in youth protection against cyber-bullying
- Cyberbullying undermines the well-being of pupils which can be managed in the light of systematic digital competence training. So far, most studies focus on parents as the main care providers against cyberbullying, despite parents’ limitations in this field. The present study focuses on schoolteachers, as a more potential group of care providers against cyberbullying. After reviewing the related literature, the author formulated policies to enhance the digital competencies and attachment among teachers and pupils, while improving teachers’ response efficacy and pupils’ self-efficacy to prevent cyberbullying. This research investigated the possibility of attachment building between the pupils and schoolteachers based on an integration of Attachment Theory and Protection Motivation Theory. The results of this study suggest that teachers have a unique ground to protect their pupils against cyberbullying.
- Cybermobbing untergräbt das Wohlbefinden von Schülern, was durch ein systematisches digitales Kompetenztraining bewältigt werden kann. Bislang konzentrieren sich die meisten Studien auf die Eltern als Hauptverantwortliche für den Schutz vor Cybermobbing, trotz der Einschränkungen, die Eltern in diesem Bereich haben. Die vorliegende Studie konzentriert sich auf Lehrer als eine potenziell wirksamere Gruppe von Betreuern gegen Cybermobbing. Nach Durchsicht der relevanten Literatur formulierte der Autor, um die digitalen Kompetenzen und die Bindung zwischen Lehrern und Schülern zu verbessern und gleichzeitig die Reaktionsfähigkeit der Lehrer und die Selbstwirksamkeit der Schüler zu erhöhen. Die Studie untersuchte die Möglichkeit des Aufbaus von Bindung zwischen Schülern und Lehrern basierend auf einer Integration von Bindungstheorie und Schutzmotivationstheorie. Die Ergebnisse dieser Studie legen nahe, dass Lehrer ein großes Potenzial haben, ihre Schüler vor Cybermobbing zu schützen.
Author: | Seyed Rahim BenrazaviGND |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hbz:294-79280 |
DOI: | https://doi.org/10.13154/294-7928 |
Subtitle (English): | the utility of integrated protection motivation and attachment theories |
Referee: | Peter M. SpangenbergGND, Barbara ThomaßGND |
Document Type: | Doctoral Thesis |
Language: | English |
Date of Publication (online): | 2021/03/03 |
Date of first Publication: | 2021/03/03 |
Publishing Institution: | Ruhr-Universität Bochum, Universitätsbibliothek |
Granting Institution: | Ruhr-Universität Bochum, Fakultät für Philologie |
Date of final exam: | 2020/11/20 |
Creating Corporation: | Fakultät für Philologie |
Tag: | Bindungstheorie (Psychologie) |
GND-Keyword: | Kinderschutz; Lehrer; Schüler; Cyber-Mobbing; Medienkompetenz |
Institutes/Facilities: | Institut für Medienwissenschaft |
Dewey Decimal Classification: | Sozialwissenschaften / Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
faculties: | Fakultät für Philologie |
Licence (German): | Keine Creative Commons Lizenz - es gelten der Veröffentlichungsvertrag und das deutsche Urheberrecht |